Ticaret Bakanlığı, taşınmaz alım-satım işlemlerinde güvenliği artırmak için hayata geçirilen “Güvenli Ödeme Sistemi”nin zorunlu uygulamaya geçiş tarihini ileri bir tarihe aldı. Buna göre sistem, 1 Ekim 2026 itibarıyla zorunlu hale gelecek.

Yeni sistem, ev, arsa ve iş yeri gibi taşınmaz satışlarında alıcı ve satıcı arasındaki para transferini güvenli bir havuz hesap üzerinden gerçekleştirmeyi hedefliyor. Böylece ödeme, tapu devriyle eş zamanlı olarak yapılacak.

Sistemin işleyişine göre alıcı tarafından yatırılan satış bedeli, tapu müdürlüğündeki resmi imza sürecine kadar bloke edilecek. İşlem tamamlandığında para otomatik olarak satıcının hesabına aktarılacak.

Dolandırıcılık riskine karşı güvenlik

Uygulamanın temel amacı; nakit taşıma riskini ortadan kaldırmak, sahtecilik ve dolandırıcılık girişimlerini engellemek ve para transferlerini daha şeffaf hale getirmek olarak öne çıkıyor.

1 Ekim 2026’dan itibaren taşınmaz satışlarında nakit, EFT veya havale yoluyla yapılan ödemelerin bu sistem üzerinden gerçekleştirilmesi zorunlu olacak. Uygulamanın aynı zamanda kayıt dışı işlemleri azaltması da bekleniyor.

Kurallara uymayana yaptırım

Sisteme dahil olmadan gerçekleştirilen satış işlemleri denetimlere takılacak. Kurallara aykırı hareket eden taraflar ve aracılık eden işletmelere, Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik kapsamında idari para cezası ve çeşitli yaptırımlar uygulanacak.

Kaynak: Haber Merkezi