Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, İYİ Parti Trabzon Milletvekili Yavuz Aydın’ın emekli ve memur maaşları ile asgari ücretin alım gücüne ilişkin verdiği yazılı soru önergesine yanıt verdi. Meclis’e sunulan önergede, son üç yılda maaşların enflasyondan arındırılmış reel değişimi ve vatandaşların satın alma gücünün artırılmasına yönelik hedefler soruldu. Şimşek, Türkiye ekonomisinin temel hedefinin yüksek, sürdürülebilir ve kapsayıcı büyüme ile refah artışı sağlamak olduğunu belirtti.
2026 Yılındaki Maaş Artışlarını Açıkladı
Bakan Şimşek, yanıtında 2026 yılında en düşük memur maaşı, en düşük emekli aylığı ve asgari ücrette gerçekleştirilen artış oranlarını paylaştı. Şimşek’in verdiği bilgilere göre, 2026 yılında en düşük memur maaşında yüzde 39,38, en düşük emekli aylığında yüzde 39,52 ve asgari ücrette yüzde 27,01 oranında artış sağlandı.
Açıklanan oranlar şöyle:
- En düşük memur maaşı: Yüzde 39,38
- En düşük emekli aylığı: Yüzde 39,52
- Asgari ücret: Yüzde 27,01
2002’den Bu Yana Reel Artış Oranları
Şimşek, 2002 yılının Aralık ayından bu yana maaşlarda gerçekleşen reel artış oranlarına da dikkat çekti. Bakanın açıklamasına göre, bu dönemde aile yardımı dâhil en düşük memur maaşı reel olarak yüzde 261, en düşük emekli aylığı yüzde 621 ve asgari ücret yüzde 207 arttı.
Asgari Ücretin Vergi Dışı Bırakıldığını Hatırlattı
Vergi uygulamalarına da değinen Bakan Şimşek, 1 Ocak 2022 tarihinden itibaren asgari ücretin vergi dışı bırakıldığını belirtti. Şimşek, asgari ücretin üzerinde ücret alan çalışanlarda da asgari ücretin gelir vergisi matrahına karşılık gelen tutarın gelir vergisinden, brüt asgari ücrete karşılık gelen tutarın ise damga vergisinden istisna edildiğini ifade etti.
Mevcut vergi oranlarının ücret gelirleri için diğer gelir unsurlarına kıyasla daha yüksek tutarlardaki matrahlara uygulandığını da kaydetti.





