İzmir'de sabah saatlerinde metro hattındaki sinyalizasyon sistemini besleyen kabloları çalma girişimi, toplu ulaşımda aksamalara neden oldu. İzmir Büyükşehir Belediyesi, ekiplerin müdahalesiyle arızanın giderildiğini ve metro seferlerinin saat 11.00 itibarıyla normal seyrine döndüğünü açıkladı.

Sinyalizasyon sistemi etkilendi

İzmir Metrosu'nun Bölge ve Sanayi istasyonları arasında bulunan sinyalizasyon sistemini besleyen kablolara yönelik hırsızlık girişimi sonucu sistemde arıza meydana geldi. Yaşanan arıza nedeniyle ekipler hızla çalışma başlatırken, yolcu güvenliğinin sağlanması amacıyla metro seferleri bir süre tek hat üzerinden ve düşük hızda gerçekleştirildi.

Yolcu mağduriyetini önlemek için düzenleme yapıldı

Özellikle Bölge ile Evka-3 istasyonları arasındaki seferlerde gecikmeler yaşanırken, İzmir Büyükşehir Belediyesi ekipleri yolcu yoğunluğunu azaltmak ve mağduriyetleri en aza indirmek amacıyla sefer düzenlemelerini devreye aldı.

Seferler yeniden normale döndü

Ekiplerin sahadaki çalışmalarını tamamlamasının ardından metro seferleri saat 11.00 itibarıyla normal düzenine kavuştu. Belediye tarafından yapılan açıklamada, sistemdeki nihai bakım ve onarım çalışmalarının gece yarısı, işletim saatlerinin sona ermesinin ardından gerçekleştirileceği belirtildi.

Olayla ilgili adli sürecin başlatıldığı ve benzer girişimlerin tekrar yaşanmaması adına gerekli güvenlik önlemlerinin alındığı kaydedildi.

Kaynak: İHA