Adana’nın Yüreğir ilçesinde meydana gelen olayda, evinde fenalaşan Mehmet Kepir için yapılan 112 çağrısı sonrası sağlık ekipleri adrese ulaştı. Ancak müdahale sırasında yaşanan bir aksaklık, hastanın hastaneye ulaşım sürecini geciktirdi.
İddiaya göre sağlık ekipleri hastaya ilk müdahaleyi olay yerinde yaptıktan sonra Kepir’i ambulansa aldı. Bu sırada kalp masajı devam ederken, ambulansın anahtarının battaniye arasına düştüğü fark edilmedi.
Araçla hastaneye hareket edilmek istendiğinde anahtarın kayıp olduğu anlaşıldı. Bunun üzerine hem sağlık personeli hem yakınlar hem de çevredeki vatandaşlar uzun süre anahtarı aradı. Ambulansın altı ve çevresi kontrol edildi, araç yerinden oynatıldı ancak anahtar bulunamadı.
Yaşanan gecikme üzerine bölgeye ikinci bir ambulans sevk edildi. Mehmet Kepir, bu ambulansla hastaneye götürüldü ancak doktorların tüm müdahalelerine rağmen yaşamını yitirdi.

“İhmaller zinciri” iddiası
Olayın ardından hastanın yakınları, yaşanan sürecin ihmal olduğunu öne sürerek sorumlular hakkında şikâyette bulundu. İddialar üzerine savcılık soruşturma başlatırken, güvenlik kamerası görüntülerinin de incelemeye alındığı öğrenildi.
Hayatını kaybeden Kepir’in imam nikâhlı eşi, olayın “ihmaller sonucu gerçekleştiğini” savunarak sorumluların cezalandırılmasını talep etti. Çiftin 12 yaşındaki oğlunun ise mezar ziyaretinde babasının toprağını öpmesi yürekleri burktu.

Sağlık Müdürlüğü’nden açıklama
Adana İl Sağlık Müdürlüğü yetkilileri konuyla ilgili açıklama yaptı. Yetkililer ambulans sürücüsünün aynı zamanda sağlık görevlisi olduğunu, hastaya kalp masajı yapıldığı sırada anahtarın battaniyenin içine düştüğünün tespit edildiğini belirtti. Olayla ilgili idari incelemenin sürdüğü bildirildi.





