Manisa’da son durumu Vali Karadeniz açıkladı!

Koronavirüs önlemleri kapsamında tüm Türkiye genelinde denetim yapıldı. Kentlerdeki tüm kurumların katıldığı denetime Manisa Valisi Yaşar Karadeniz de iştirak etti. Vali Karadeniz önemli açıklamalar yaptı

Manisa’da son durumu Vali Karadeniz açıkladı!

Koronavirüs önlemleri kapsamında tüm Türkiye genelinde denetim yapıldı. Kentlerdeki tüm kurumların katıldığı denetime Manisa Valisi Yaşar Karadeniz de iştirak etti. Vali Karadeniz önemli açıklamalar yaptı

06 Ağustos 2020 Perşembe 12:28

Ülke genelinde olduğu gibi Manisa’da da son dönemde vakaların arttığına dikkat çeken Manisa Valisi Yaşar Karadeniz, şöyle konuştu:  

“Vakalar arttı”

“Bizim bu ana kadar kurallara sonuna kadar riayet ederek bu sayıları aşağıya indirmemiz gerekiyor. Çocuklarımızı güven içerisinde ve gözleri arkada kalmadan okula gönderebilmek için bu mutlaka şart. Bugün de Türkiye genelinde denetim var. Bunda da genel amaç aslında bu. Yaz mevsimi olması dolayısıyla sosyal hareketlilikte önemli artışlar var. Dolayısıyla bu da virüsün işine geliyor. Ama bu hareketlilik içinde olsak dahi maskemizi takarak, sosyal mesafemizi koruyarak ve sık sık ellerimizi yıkayarak hijyen kurallarına riayet etmemiz gerekiyor. Hizmet veren iş yerleri de Bilim Kurulu tarafından oluşturulan rehberdeki kurallara uyarak hareket etmesi gerekiyor. Ben inanıyorum ki hem Türkiye’de hem de Manisa’mızda vaka sayısını en alt rakamlara çekebiliriz. Hatta Manisa’dan şunu istiyorum, bu kurallara öyle uyalım ki bu ay sonuna geldiğimizde rakamlar dibe vurmuş olsun. Manisa örnek bir şehir olsun. İlçelerimizle birlikte Manisa’dan ben bunu bekliyorum.

DENETİMİN AMACI NE?

Bugünkü denetimimizde maksat birilerinin canını yakmak değil, virüsün canını yakmak. Gayemiz amacımız bu. Bu çerçevede de tüm vatandaşlarımızın tüm işyerlerinin ve kuruluşların bu kurallara riayet etmelerini bekliyorum.

KİMLER DENETİME KATILDI?

İl genelindeki emniyet, jandarma, sağlık, tarım, belediyelerimiz, ellerinde ne var ne yok herkes sahada. Bundan sonra da bu denetimler devam edecek. Bugünkü kısım bilgilendirici ve uyarıcı boyutu. Bundan sonra aralıksız devam edecek. Denetimden geçen Manisalılar bu kurallara o kadar çok uyacaklar ki görevlilerimiz memnuniyetle geri dönmüş olacaklar.

MANİSA’DA ARTIŞ NERELERDE?

Artış tek bir noktaya ait değil. Bu tür yanlış algılara da sebebiyet vermeyelim. İlçelerimizden bazılarında ve il merkezimizde biraz bir artışımız var. Aşağıya çekmek zorundayız.

HASTANELER DOLU MU?

Şu an için hastanelerin doluluğuyla alakalı bir sıkıntımız yok. Zaten şu dönemde vakaların birçoğu Sağlık Müdürlüğümüzün yapmış olduğu tarama testlerinde elde edilen bulgular. Yani kişide hiçbir belirti yok ama temaslı olduğu için test yapılıyor ve pozitif çıkıyor. Onlar zaten kendi evlerinde karantinada. Ağır hasta yönünde bir sıkıntımız yok.

MANİSA OSB’DE SON DURUM NE?

Sanayideki kuruluşlarda da tarama çalışmaları yapılıyor. Ama bundan sonraki süreçte sanayi kuruluşlarında sadece çalışma ortamı olarak değil aynı zamanda mola saatlerinde, mesai başlangıcı ve sonlarında, servis gidiş gelişlerinde de özenli olmaları gerektiği konusunda bilinci daha çok işçilerimize de vermenin faydalı olacağı kanaatindeyim. Benim gözlemim, en üst düzeyde tedbir almış yerlerde dahi vakalar olabiliyor. Bu da o tedbire rağmen çalışma ortamı dışında bir şeyler yanlış gidiyor olabilir.

Son Güncelleme: 06.08.2020 17:56
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

Avatar
Mehmet ERTOSUN 2020-08-07 01:14:49

İşyerimiz servis, çalışma şartları, yemekhane düzeni, dezenfektan, kolonya her türlü önlemi alıyor sağolsunlar.Servislerde personel taşıma yarı yarıya yani tek kişi oturuyor personelin isim ve koltuk numaraları listeleniyor.
Fakat geçtiğimiz günlerde Manisada toplu taşıma araçlarını kullanmak zorunda kaldım birkaç kez.Otobüsler gırtlağına kadar dolu oturan, ayakta yolculuk eden balık istifi.Sosyal mesafe hk getire maskeler deseniz göstermelik kısmının çene altında kısmının burun altında.Manisada durum içler acısı korkarım emekler önlemler heba olacak.

Avatar
Karadayı, Gurbetten. 2020-08-07 15:41:12

Manisa/ Köprübaşı nda şimdiye kadar benden başka maske takan yoktu. Karantina olsa ben muaf olmalıyım.
Maske yakan var varda Çenesinin altında.
Sadece, Bim, A101 markete girersen maskesiz almıyorlar dikkat ediyorlar.
Başka hiç bir bakkal market Kahveler iş yerleri sokaklarda, kapı önünde oturanlar, parklarda çocuklar hiç kimse maske takmıyor.
Kaymakam bey, Belediyeden, Camiiden sürekli maskesiz çıkmayın uyarısı yaptırsın hiç kimse uymuyor.
İsteyen merak eden gelsin baksın görsün.
Belediyeden akşama kadar filan yerde karpua,kavun,fasulye,giyim eşyası satan kişilerin anonsuyla kafa patlatıyorlar. Hoporlörden sesinden sitrese girdik, o kadar gürültü varki Köprübaşı nda Psikolojimiz bozuldu.
Sürekli Belediye Hoporlöründen boş ilan var.
Bu sesten ne uyku uyuyabiliyoruz nede TV'den birşey dinleye biliyoruz çünki duyamıyoruz dinleyemiyoruz. Telefonla bile konuşamıyorum Belediye Hoporlör sesinden hiç birşey anlaşılmıyor.
Buna birileri dur demeli yeter artık Sesten manyaklaştık artık.?

Avatar
Tostos 2020-08-07 17:27:33

Merhaba arkadaşlar Manisa sanayisinde vestel'in durumu 2 Eylül değil d bın üzerine vaka oldu ölümlerin olgu söyleniyorum bunun dışında bir iki o sizin ağzınızdanfabrikada isimleri yok neden Vestel büyük şirket dolduğu için mi ev Manisa'da koronadan ölen kaç kişi var

Avatar
Emre 2020-08-08 00:31:59

Sosyal mesafemi ne kadar uygulasamda şartlar buna izin vermiyor çalıştığım şirkete servisle gidiyorum şahsi aracim yok ve servisler tıklım dolu ne kadar maske taksak yeterli olmadığı kanaatindeyim siz değerli devlet büyüklerimden bu konu hakkında yardım istiyorum iş yerinde sadece ateş ölçmekle bu virüsle basacikacagimizi sanmıyorum saygılar. Manisa /merkez

Avatar
Mahmut 2020-08-08 10:02:37

Yalnız göstermelik gezmek yapmayalım lütfen Yunusemre Muradiye de belediye ne çöpler toplanıyor ne çocuk parkları bahçelerde temizlik yapılmıyor ilaçlama yapılmalıdır belediye ler ne amaçla maaş ödenek alıyor lar haram olsun birde Muradiye de Kaçak işçi ve mülteciler var denetim yok

Avatar
Çok mu lazım 2020-08-08 10:57:22

"Sanayi kuruluşlar da tarama çalışmaları yapılıyor ."
Oldukça espiriliymişsiniz .
Okuduklarıma şaşırdım mı ,hayır şaşırmadım. Çünkü en ucuz can ,işçinin canıdır. Biri ölürse yerine başkaları gelir.

Avatar
Okyay: 2020-08-09 16:24:32